Komma in i träningsrutinen

Komma in i träningsrutinen

Tjenare bloggen! Nu ska vi prata lite om personlig träning, vilket jag känner är precis rätt i tiden. Det finns två tillfällen om året där folk säger att de ska börja träna och tänka på figuren, men det är sällan som det faktiskt inträffar. Att komma igång med träning är något av det mest vanliga nyårslöftena som finns, samma med att inte käka skräpmat. Under januari månad brukar det vara fullt med folk på gymmen, men sen droppar det av i februari igen. Nu när det är semester så är det många som kanske har lite dåligt samvete över att man inte hållit igång under sommaren, kanske har det blivit lite för mycket sötsaker och onyttigheter. Jag själv befinner mig precis i den situationen, men jag är igång med min träning sen någon vecka tillbaka och jag har även lagt upp kosten. Känner man att det är dags att börja träna och tänka på figuren, så vill jag komma med ett tips som kan hjälpa er under resan. Som mycket i våra liv så handlar även träning om att komma in i rutiner. Vägen dit kan vara ganska tuff och ibland tråkig, det kan vara lite segt att gå till gymmet en eftermiddag efter jobbet. Det kan jämföras som första veckan efter semestern och man måste gå upp tidigt på morgonen. När man sedan väl är inne i det så flyter det på och man reflekterar inte så mycket över det. Mycket handlar om att det ska vara kul att träna och kul blir det om man vet hur övningarna ska utföras och när man ser resultat. Med personlig träning så får man lära sig att utföra övningarna korrekt och man får med hjälp av personlig träning ett schema som passar en själv, så att man kan se de där resultaten så småningom. Lycka till med träningen!  


Kommentarer är stängda.